Com un acte més de la campanya de la PDS contra les llistes d’espera: 18 de març a les 19h, LA FONTANA Espai Jove, Gran de Gràcia, 190 Barcelona, metro L3 estació de Fontana. Perquè…
Què volem fer amb la campanya de detecció? Reclamació i denúncia de problemes de pacients amb llistes d’espera a Sanitat
Detectarem problemes de pacients amb tot tipus de llistes d’espera
Reclamarem al centre sanitari i ajudarem a solucionar-los fent acompanyament dels pacients
Denunciarem els professionals corruptes que passen malalts del sistema públic a l’activitat privada fent negoci amb la malaltia
Denunciarem als mals gestors del sistema públic que deriven pacients als centres privats, pagats pel CatSalut en comptes de de millorar la gestió de les seves llistes d’espera, en darrer terme denunciarem a les direccions del CatSalut i del Departament de Salut que permeten aquestes situacions
Si aquestes denuncies i reclamacions no solucionen els problemes les portarem per via judicial
Bases legals per aquesta campanya:
“Carta de Drets i Deures dels ciutadans en relació a la salut i a l’atenció sanitària. Març 2002. Departament de Sanitat i Seguretat Social” que diu:
Art. 8. Drets relacionats amb l’accés a l’atenció sanitària
8.1.Dret d’accés als serveis sanitaris públics
En el marc de l’assegurament públic, el ciutadà té dret a accedir a una atenció sanitària de qualitat en el seu lloc de residència i comptar amb una oferta integrada de serveis de referència.
8.4. Dret a ser atès, dins d’un temps adequat a la condició patològica I d’acord a criteris d’equitat.
Els serveis de salut i els dispositius assistencials s’han d’organitzar de la manera més eficient possible, per tal que el pacient pugui ser atès al més aviat possible, i d’acord amb criteris d’equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d’urgència, temps d’espera raonable i prèviament establert i amb què es garanteixi la continuïtat assistencial
9.2. Dret a rebre informació general i sobre les prestacions i els serveis
L’usuari té dret que se l’informi sobre els serveis i els requisits per a la seva utilització, les normes de funcionament del centre, els procediments d’accés i la informació útil, com també la informació assistencial comparada sobre la tecnologia disponible, els resultats de l’assistència i les llistes d’espera, entre d’altres.
Demanem als bons professionals i gestors, igual que ho demanem als ciutadans, que ens ajudin en aquesta campanya de neteja dels Sistema Sanitari Públic, no permeten i denunciant procediments incorrectes.
Plataforma pel dret a la Salut. 12 de març de 2014
Ante la situación de corrupción en la que se encuentra la Sanidad Publica Catalana: “Solicitamos públicamente al Cat Salut.
Que se forme una Comisión de Investigación compuesta por las:
> Plataformas de lucha por la Sanidad Publica.
> Sindic de Greuges.
> Representantes técnicos de las Instituciones Sanitarias, > Representantes de los Colegios Médicos.
> Representantes de los Sindicatos Médicos y
> Responsables Políticos, con la finalidad de limpiar del cuadro medico sanitario publico aquellos profesionales que se están aprovechando de los pacientes derivándolos directa o indirectamente hacías sus consultas privada, desmantelando así el sistema publico sanitario.
De esta forma se dará transparencia en la gestión publica de este servicio al mismo tiempo que se expulsa a todos los profesionales que faltan a la ética de atención a los pacientes.
También solicitamos que en todos los casos que se presenten en los tribunales denunciando este tipo de practicas se persone como acusación popular el Cat Salut., como Ente publico ya que tiene la obligación de tutelar los derechos de los ciudadanos.
HAY QUE !! OBLIGAR ¡¡ A LOS POLÍTICOS A QUE TOMEN MEDIDAS CONTUNDENTES PARA ACABAR CON LA MERCANTILIZACIÓN DE LA SANIDAD PUBLICA.